Frederik Palmø

Projekter

Redskaber til planlægning af spilkarakterer projekt kildekode

Dette projekt gør brug af grundlæggende webteknologier såsom HTML, CSS og JavaScript. Formålet var at gøre det nemmere at planlægge en karakter til spillet Elden Ring. Til udvindelse af data blev der gjort brug af et python-script som konverterede data fra spillet til JSON-format.

Implementering af hashing-algoritmer projekt kildekode dokumentation

Formålet med dette projekt var implementeringen af en simpel API til at generere hashbeskeder ud fra vilkårlig inputdata. Projektet er udformet som en Rust-pakke, og gør brug af unit-testing for at sikre at outputtet er korrekt. En del af øvelsen for mig var også at skrive god dokumentering, så at det var nemt at komme i gang med at anvende pakken for en ikke-erfaren bruger.

Simpel, effektiv parsing projekt kildekode dokumentation

Mange opgaver i det årlige Advent of Code event består af at parse noget data og transfomere det til en ønsket output. Denne crate består af en rudimentær parser som kan transformere sit output til specifikke datatyper. Dette gør det nemt at parse input med kun ét macro-kald, hvilket simplificerer mine opgaveløsninger markant.

IoT udendørs lyskæde

Dette projekt omhandlede en løsning til at have udendørs LED RGB lyskæder til brug i et udendørs overdækket sofaområde. Projektet gør brug af billige, ikke-smarte RGB lyskæder samt en WiFi microcontroller (ESP32) som gør en kontrolflade tilgængelig over hjemmenetværket (gennem bl.a. Apple HomeKit og Home-Assistant). Gennem dette projekt har jeg lært om IoT-protokoller og programmering af microcontrollere.

Kloner af Galaga og Breakout kildekode

Dette projekt var en del af kurset Softwareudvikling, som løb i forårssemesteret 2022. I dette projekt har jeg arbejdet sammen med to andre som en del af min studiegruppe. Projektet er udført i C\# og gør brug af mange forskellige softwareudviklingsprincipper (SOLID, testing, diagrammering og arkitekturplanlægning).

Server

Fra min hjemmeserver leverer jeg alle de hjemmesider som jeg bruger. Dette involverer brug af Linux (specifikt Debian) og en god blanding af prælavede pakker, Docker containers og selvkompilerede pakker, samt orkestrering med SystemD. Herfra har jeg god erfaring med hvad det vil sige at tage et projekt fra en bunke kode til et leveret produkt på en webadresse.